Σελίδες

Σάββατο 28 Ιουλίου 2018

Στο Μάτι η «αξία» της ανθρώπινης ζωής του λαού «μηδενίστηκε» από την Κυβέρνηση για δεύτερη φορά. Η πρώτη ήταν στην Μάνδρα.



Περιβάλλον: Τι έχεις να πεις για την πυρκαγιά στο Μάτι;
Αρχιτέκτονας: Τίποτε
Περιβάλλον: Πως τίποτε. Εδώ χάθηκαν τόσες ζωές.
Αρχιτέκτονας: Γι αυτό ακριβώς. Στο Μάτι η αξία της ανθρώπινης ζωής του λαού «μηδενίστηκε» από την Κυβέρνηση για δεύτερη φορά. Η πρώτη ήταν στην Μάνδρα.
Περιβάλλον: Αυτό που λες είναι πολύ σοβαρό.
Αρχιτέκτονας: Δεν είναι σοβαρό. Είναι η αλήθεια.
Περιβάλλον: Ήταν δύσκολα λένε τα καιρικά φαινόμενα, και η αυθαίρετη δόμηση της περιοχής δεν επέτρεψε την έγκαιρη εκκένωση της περιοχής.
Αρχιτέκτονας: Ναι ήταν η πρώτη φορά που φύσηξε τόσο δυνατός άνεμος.
Περιβάλλον: Για την αυθαίρετη δόμηση όμως δεν μου απάντησες;
 Αρχιτέκτονας: Για ποια αυθαίρετη δόμηση να σου απαντήσω;. Η μισή Ελλάδα είναι κτισμένη αυθαίρετα. Τώρα το ανακαλύψανε; Αυθαίρετη δόμηση στη χώρα μας έχουμε από την δημιουργία του Ελληνικού Κράτους. Και την έχουμε γιατί ήταν επιλογή της κυρίαρχης τάξης της χώρας μας και οι Κυβερνήσεις την στηρίζανε και την πριμοδοτούσανε. Την κυρίαρχη τάξη εξυπηρετούσε. Το «αυθαίρετο των λαϊκών τάξεων» έφερνε  «ψήφο» στις Κυβερνήσεις που εξυπηρετούσαν την κυρίαρχη τάξη. Αυτός ήταν ο ρόλος του. Σου το έχω πει και άλλη φορά. Το «αυθαίρετο των λαϊκών τάξεων» δεν ήταν «φιλανθρωπική παραχώρηση» της εξουσίας ήταν «προγραμματισμένη πολιτική επιλογή εξαπάτησης, παραπλάνησης και εκμετάλλευσης των τάξεων αυτών».
Το θέμα είναι ότι σήμερα η «αυθαίρετη δόμηση των λαϊκών στρωμάτων» δεν εξυπηρετεί πια τους νέους στόχους της κυρίαρχης τάξης. Ο νέος στόχος της κυρίαρχης τάξης είναι η κερδοσκοπική επέμβαση σε μεγάλες περιοχές της πόλης. Η «αναβάθμιση» όπως την έχει βαφτίσει. Βασικό εμπόδιο  σ’ αυτό όμως το σχέδιό της είναι η λαϊκή ιδιοκτησία. Το στήριγμά της στα προηγούμενα χρόνια έγινε σήμερα εμπόδιο. Και όπως όλοι γνωρίζουμε η κυρίαρχη τάξη προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά της δεν διστάζει μπροστά σε τίποτε. Έχει ξεκινήσει έναν πόλεμο στην λαϊκή ιδιοκτησία. Και η Κυβέρνηση  με τους πλειστηριασμούς, τις τακτοποιήσεις, τον ΕΝΦΙΑ, τα διάφορα πιστοποιητικά νομιμότητας και ενεργειακής απόδοσης κ.α., και την  υποβάθμιση  όλων εκείνων των υπηρεσιών που εξασφαλίζουν την καλή λειτουργία και προστασία των λαϊκών περιοχών, την εξυπηρετεί.   
Αυτόν τον στόχο στηρίζει η σημερινή Κυβέρνηση, γι αυτό και αναλαμβάνει την "πολιτική ευθύνη".
Ο όρος όμως ο σωστός είναι "πολιτική ευθύνη για τις Κυβερνητικές επιλογές". Για τις "επιλογές" παίρνει την "ευθύνη". Οι "επιλογές" όμως αυτές έφεραν και πάλι "ανθρώπους του λαού νεκρούς".  Γιατί μόνο " ανθρώπους του λαού νεκρούς" μπορούν  να φέρνουν.  Είναι "επιλογές" που σκοτώνουν τον "Λαό", και αναζωογονούν την "κυρίαρχη τάξη".
Αυτή την "πολιτική ευθύνη" πρέπει να ξέρει ότι πήρε, ο κ. Πρωθυπουργός. Αν δεν το κατάλαβε ας αλλάξει τις "επιλογές" του όσο είναι ακόμη καιρός. 
Οι λέξεις έχουν και περιεχόμενο δεν είναι άδεια σακούλια.

Σάββατο 21 Ιουλίου 2018

Το «ανθρώπινο container airbnb» είναι δημιούργημα της κυρίαρχης τάξης. Είναι εκείνο που σήμερα είναι έτοιμο, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της κυρίαρχης τάξης, να στοιβάξει με τα ίδια του τα χέρια στο «container των ξεριζωμένων» -«container της συμπόνοιας» θα το βαφτίσει η κυρίαρχη τάξη - το λαό που είναι εμπόδιο στις επιλογές της, να το παραδώσει στην κυρίαρχη τάξη να το αδειάσει όπου θέλει. Η κυρίαρχη τάξη θα βγεί κερδισμένη και όταν δεν θα το χρειάζεται πια θα το μετατρέψει σε "μη αξία"


Περιβάλλον: Ήρθα να μιλήσουμε για την «container-οποίηση του λαού».
Αρχιτέκτονας Η «container-οποίηση του λαού» είναι η πολιτική που εφαρμόζει εδώ και χρόνια  η κυρίαρχη τάξη στην  διαχείριση της πόλης, και όχι μόνο στην Πόλη, για να πετύχει τους σκοπούς της που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εξυπηρέτηση των συμφερόντων της. Δεν χρησιμοποιεί βέβαια τον όρο «container-οποίηση»  γιατί είναι σαφές ότι δεν  την εξυπηρετεί. 
Να σου φέρω ένα παράδειγμα για να καταλάβεις τι εννοώ. Θυμάσαι το «νέφος της Αθήνας» θυμάσαι ότι κάθε μέρα είχαμε δελτίο νέφους, είχαμε όλοι μάθει τα όρια, είχαμε όλοι μάθει ότι κινδυνεύουν τα παιδιά μας. Τότε ο Αντώνης Τρίτσης είχε πει  «το νέφος είναι πολιτικό», και ήξερε πολύ καλά τι έλεγε. Εκείνη την εποχή καλλιεργήθηκε από την κυρίαρχη τάξη ότι όσοι μένουν στο κέντρο της Αθήνας πρέπει να φύγουν σε περιοχές έξω από την Αθήνα, μακριά από την Πόλη, και όσοι αντιστάθηκαν τότε και είπαν να μείνουμε και να διεκδικήσουμε  το δικαίωμά μας στην Πόλη θεωρήθηκαν γραφικοί. Θυμάσαι, από τα δελτία ειδήσεων δεν έλειπε ούτε μια μέρα, η υποβάθμιση του κέντρου της Αθήνας.
Τότε η κυρίαρχη τάξη για να επισπεύσει την διαδικασία αυτή δίνει την «αυθαίρετη δόμηση» που δεν είχε κανένα άλλο σκοπό παρά να καλλιεργήσει τις «νέες κοινωνικές αξίες» που ήθελε να περάσει σε συγκεκριμένες τάξεις, εξυπηρετικές στα συμφέροντά της.  Σου το είπα και όταν συζητήσαμε για την αυθαίρετη δόμηση της τελευταίας εικοσπενταετίας (1985-2010). Σου είχα πει τότε: «οι νέες κοινωνικές αξίες αφομοιώθηκαν», « η αναπαραγωγή του ανθρώπινου δυναμικού με τις νέες κοινωνικές αξίες έγινε ». Το «αυθαίρετο των νέων κοινωνικών αξιών» εκπλήρωσε τον σκοπό του.  Και όταν ο σκοπός εκπληρώνεται ο κύκλος κλείνει». Αν θέλεις να το ξαναδιαβάσεις είναι εδώ:"Το αυθαίρετο των νέων κοινωνικών αξιών"
Στην διάρκεια της εικοσπενταετίας  αυτής η κυρίαρχη τάξη καλλιέργησε συγκεκριμένες  παραπλανητικές  αντιλήψεις για θέματα της Πόλης: 1. καλλιέργησε την αντίληψη ότι κανείς και ποτέ δεν θα πληρώσει για την αυθαίρετη δόμηση. Για τον λόγο αυτό υποβάθμισε τότε την νομιμότητα και αναβάθμισε την αυθαιρεσία. 2. Καλλιέργησε την αντίληψη ότι συγκεκριμένες περιοχές της Πόλης πρέπει να εγκαταλειφθούν ως «φτωχό  παρελθόν» από τους κατοίκους (βλέπε κέντρο Αθήνας)  που θέλουν να έχουν μια «αναβαθμισμένη κοινωνική θέση» στις σύγχρονες συνθήκες γι αυτό και δημιούργησε προγράμματα κατάκτησης κοινωνικής θέσης, πρότυπα μιμητισμού, ψευτοαριστοκρατισμού και επιβράβευσε τον παρασιτισμό και την θεσιθηρία. 3. Καλλιέργησε την αντίληψη ότι οι περιοχές του «φτωχού παρελθόντος» είναι περιοχές όπου οι «φτωχοί κάτοικοι» φταίνε για την υποβάθμισή τους, και όχι οι συνθήκες διαβίωσης που έχουν επιβληθεί σ΄ αυτούς.
Με τον τρόπο αυτό πέτυχε : 1. Η υποβάθμιση των συγκεκριμένων περιοχών να γίνεται χωρίς εμπόδια. 2. Η επέμβαση  των  δυνάμεων καταστολής στις περιοχές αυτές να είναι κοινωνικά αποδεκτές. 3. Η αξίες των ακινήτων να πέσουν και να αγοράσει κοψοχρονιά όπως λέμε.4. Και το πιο σπουδαίο. Οι κάτοικοι που εγκατέλειψαν τις περιοχές αυτές ως «φτωχό παρελθόν», απέκτησαν νοοτροπία «ανθρώπινου container» όπου η privacy αντικατέστησε την κοινωνικότητα, το ιδιωτικό αυτοκίνητο την δημόσια συγκοινωνία, το ιδιωτικό σχολείο το δημόσιο, το παιδικό παιχνίδι έγινε «δραστηριότητα επί πληρωμή» κ.α. Η απεργία ανήκε στο «φτωχό παρελθόν», η διαμαρτυρία το ίδιο, η συμμετοχή σε συνδικαλιστικές οργανώσεις  επιβάρυνε αρνητικά το « νέο κοινωνικό τους προφίλ», και κατά συνέπεια δεν ενόχλησε η κατεδάφιση των  φυλακών Αβέρωφ –σύμβολο λαϊκών αγώνων για την δημοκρατία- η επίθεση στη Βίλα Αμαλία, οι επιθέσεις των φασιστών  στις περιοχές του «φτωχού παρελθόντος» ήταν κάτι που δεν τους αφορούσε πια. 
Σήμερα όμως οι περιοχές αυτές, όπου τα προηγούμενα χρόνια είχαμε την «μεζονέτα» «σύμβολο κοινωνικής καταξίωσης»  έχουν μετατραπεί σε περιοχές «χωρίς αξία». Και  έχουν μετατραπεί σε περιοχές «χωρίς αξία» γιατί η περιοχή διαμορφώθηκε με χαρακτηριστικά «ανθρώπινου container» που η κυρίαρχη τάξη δημιούργησε για να εξυπηρετήσει τα δικά της συμφέροντα. Ήταν το «ανθρώπινο container» που εξυπηρέτησε την κυρίαρχη τάξη στηρίζοντας τις «κοινωνικές αξίες» του πιο αντιδραστικού αστικού ανθρωπισμού.
 Το «container της μεζονέτας» δεν το χρειάζεται πια, τον σκοπό του τον εκπλήρωσε. Και όταν ο σκοπός της κυρίαρχης τάξης εκπληρώνεται, το «ανθρώπινο container» που χρησιμοποίησε για να πετύχει τον στόχο της χάνει την αξία του, μετατρέπεται αυτόματα σε μια «μη αξία».
Σήμερα έχει την ανάγκη να δημιουργήσει νέα «ανθρώπινα container» που θα εξυπηρετήσουν τους νέους σκοπούς της. Και έχει ήδη αρχίσει να τα δημιουργεί. Στόχος της είναι, εδώ και χρόνια, να περάσει η ακίνητη περιουσία του λαού στα χέρια της. Αυτό θα της επιτρέψει να έχει τον πλήρη έλεγχο στη διαχείριση του δομημένου περιβάλλοντος της χώρας, πράγμα που σημαίνει ότι θα ελέγχει την ποιότητα της στέγης, την ποιότητα της πόλης, την ποιότητα της ζωής των ανθρώπων. Θα της επιτρέψει δε, και αυτό θα είναι το μεγαλύτερο κέρδος γι αυτήν, να καθορίζει τα «όρια» των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του λαού, να καθορίζει δηλαδή το μέγεθος της «σκλαβοποίησης» του λαού. Θέλει να δημιουργήσει μια πόλη με χαρακτηριστικά «ανθρώπινων container». Σήμερα η κυρίαρχη τάξη έχει χωρίσει την Πόλη σε πέντε είδη περιοχών: περιοχές ευπόρων, περιοχές αναβαθμισμένες, περιοχές σε αναβάθμιση, περιοχές με δυνατότητες αναβάθμισης, περιοχές με καμιά δυνατότητα αναβάθμισης.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού σήμερα δημιουργεί ένα νέο «ανθρώπινο container» με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που θα στηρίξει τις επιλογές της. Είναι το «ανθρώπινο container airbnb». Είναι το «ανθρώπινο container» που σήμερα είναι έτοιμο, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της κυρίαρχης τάξης, να στοιβάξει με τα ίδια του τα χέρια, τους μόνιμους κατοίκους που είναι εμπόδιο στις επιλογές της, στο «container των ξεριζωμένων» - «container της συμπόνοιας» θα το βαφτίσει η κυρίαρχη τάξη-  να της το παραδώσει να το αδειάσει όπου θέλει.  Αυτό θα πάρει την ευθύνη για το ξερίζωμα των μόνιμων κατοίκων της περιοχής, και την μετακίνησή τους σε όποια περιοχή η κυρίαρχη τάξη επιλέξει, αυτό θα φταίει για όλα. Η κυρίαρχη τάξη θα βγει κερδισμένη, και όταν δεν θα το χρειάζεται πια θα το μετατρέψει σε «μη αξία».

Κυριακή 1 Ιουλίου 2018

Η «τουριστικοποίηση της πόλης» που τόσο διαφημίζει η κυρίαρχη τάξη στόχο έχει την «container-οποίηση των λαού» - Ας αφήσουμε λοιπόν την «τουριστικοποίηση» και ας μιλήσουμε για την «container-οποίηση του λαού»



Περιβάλλον: Ήρθα να πάρω την ανάλυση της «τουριστικοποίησης της πόλης», την έχεις έτοιμη;
Αρχιτέκτονας: Όχι. Αλλά συνεχίζεις να μιλάς για «τουριστικοποίηση της πόλης». Μου θυμίζεις αυτούς που μιλούν για την «κρίση της πόλης» για το «δικαίωμα στην πόλη» για την «κρίση στη στέγη» για το «δικαίωμα στη στέγη». Έχουμε μιλήσει παλιότερα για τα θέματα αυτά. Η κυρίαρχη τάξη χρησιμοποιεί πάντα γενικούς χαρακτηρισμούς γιατί έτσι εξυπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντά της. Εφαρμόζει πάντα τις αρχές του «αστικού ανθρωπισμού» που τις προσαρμόζει πάντα στις επιδιώξεις της.
Η πόλη είναι  χώρος ταξικός. Οι διάφορες περιοχές της πόλης εκφράζουν την ταξικότητα των ανθρώπων που κατοικούν ή εργάζονται στις περιοχές αυτές..Είναι χώρος εκμεταλλευτών και εκμεταλλευόμενων, όπως λέγαμε παλιά. Εκμεταλλευτές  και εκμεταλλευόμενοι ζουν στην ίδια «πόλη» αλλά  σε διαφορετικές περιοχές της «πόλης». Έχουν χρησιμοποιηθεί πολλοί «όροι» για την ταξικότητα της «πόλης». Περιοχές κυρίαρχων και κυριαρχημένων τάξεων. Περιοχές μεγαλοαστικής, μεσοαστικής, μικροαστικής και εργατικής τάξης. Όλοι εκφράζουν την ταξικότητα της πόλης. Αταξική «πόλη» δεν υπάρχει.
Όταν λοιπόν θέλουμε να μιλήσουμε για την «πόλη» δεν μπορούμε να μη λάβουμε υπ’ όψιν μας την ταξικότητα της «πόλης». Η «κρίση της πόλης» εντοπίζεται στις περιοχές των «λαϊκών τάξεων» δεν εντοπίζεται στις περιοχές της «κυρίαρχης τάξης». Το «δικαίωμα στην πόλη» το στερούνται οι «λαϊκές τάξεις» δεν το στερείται η «κυρίαρχη τάξη». Την  «κρίση στη στέγη» την υφίστανται οι «λαϊκές τάξεις» δεν την υφίσταται η «κυρίαρχη τάξη». Το «δικαίωμα στη στέγη» το στερούνται οι «λαϊκές τάξεις» δεν το στερείται η «κυρίαρχη τάξη».
Η κυρίαρχη τάξη έχει λόγους, εξυπηρετικούς  στα προνόμια και τα συμφέροντά της, γι αυτό και χρησιμοποιεί γενικούς όρους όταν μιλάει για την «πόλη» και τα προβλήματά της. Π.χ. Μιλάει για την «κρίση της  πόλης» γιατί δεν την εξυπηρετεί να φανεί ότι:1. αυτή επέβαλλε την κρίση στις περιοχές των  «λαϊκών τάξεων» 2. αυτή θέλει τώρα να ξεριζώσει τις «λαϊκές τάξεις» από τις περιοχές της «κρίσης» γιατί αυτό εξυπηρετεί τα κερδοσκοπικά της συμφέροντα.
Σήμερα λοιπόν η κυρίαρχη τάξη μιλάει για «τουριστικοποίηση της πόλης». Αυτό την εξυπηρετεί στο σκοπό της. «Τουριστικοποιούνται» όμως σήμερα συγκεκριμένες περιοχές της πόλης. «Τουριστικοποιούνται» «υποβαθμσμένες» περιοχές της πόλης, τις οποίες η ίδια η κυρίαρχη τάξη υποβάθμισε, υποβαθμίζοντας το βιοτικό, κοινωνικό και πολιτιστικό επίπεδο των λαϊκών τάξεων που ζουν στις περιοχές αυτές.
«Τουριστικοποίηση συγκεκριμένων περιοχών των λαϊκών τάξεων της πόλης» σημαίνει «ξερίζωμα των συγκεκριμένων τάξεων από την συγκεκριμένη περιοχή της πόλης, και εγκατάσταση νέων τάξεων». Η τάξη που θα φύγει, θα φύγει σε ένα «container» ασφυκτικά γεμάτο και θα ξεφορτωθεί εκεί που η κυρίαρχη τάξη θα το στείλει, και η τάξη που θα έρθει θα ζει σε περιοχή  με προδιαγραφές «container», τις προδιαγραφές που η κυρίαρχη τάξη θα έχει καθορίσει για την περιοχή. Βασικός της στόχος λοιπόν είναι η  «container-οποίηση όλων των λαϊκών τάξεων». Η «container-οποίηση» αυτή θα έχει πάλι χαρακτηριστικά και περιεχόμενο ταξικό. Όλες όμως θα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Από όλες τις τάξεις  θα λείπει  η αίσθηση του χώρου και του τόπου γιατί θα έχει χαθεί η ιστορική αφηγηματικότητα του χώρου και του τόπου. Και όταν λέμε ιστορική αφηγηματικότητα εννοούμε εκείνη που έχει  κοινωνικό, πολιτιστικό και πολιτικό περιεχόμενο. Και είναι αποδεδειγμένο ότι όταν μια περιοχή χάνει την ιστορική αφηγηματικότητά της τότε, χάνεται η αίσθηση του χώρου και του τόπου και μειώνονται οι μορφές αντίστασης και ανθεκτικότητας στην κερδοσκοπία. Η περιοχή της πόλης, που χάνει αυτό το χαρακτηριστικό, μετατρέπεται σε ένα «container ανθρώπινο» μία «μη αξία», και η μόνη «αξία» που συνεχίζει να  υπάρχει και να κυριαρχεί είναι αυτή της κερδοσκοπίας των ακινήτων.
 Η κυρίαρχη τάξη  φροντίζει εδώ και χρόνια  σε κάθε λεπτομέρεια και με σχέδιο  την «αποϊστορικοποίηση των λαϊκών τάξεων», γιατί ξέρει ότι αυτό είναι το μέσο για να πετύχει τον τελικό στόχο της, αυτόν της «container-οποίησης του λαού».
Ας αφήσουμε λοιπόν την «τουριστικοποίηση» και ας μιλήσουμε για την  «container-οποίηση του λαού» .