Περιβάλλον: Διάβασα ένα άρθρο στη "συσπείρωση" που μιλάει για την Πολεοδομική Νομοθεσία στη Χώρα σας και την παρομοιάζει με τη «Βαβέλ» και τη «Λερναία Ύδρα» . Να τι λέει: «Ως “Βαβέλ” και “Λερναία Ύδρα” χαρακτηρίζουν την πολεοδομική νομοθεσία οι πρόεδροι των συλλόγων Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων μηχανικών και της Ομοσπονδίας των μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων. Τονίζουν ότι οι πρόσθετες πολεοδομικές διατάξεις, που εισήλθαν με το νομοσχέδιο για την Ανακύκλωση είναι το κερασάκι στην τούρτα της δαιδαλώδους πολυνομίας, που ανοίγει την ψαλίδα των ανισοτήτων και δημιουργεί ακανθώδη προσκόμματα στην άσκηση του επαγγελματικού και επιστημονικού έργου τους»
Μηχανικοί: σταματήστε τη “Βαβέλ” ανεφάρμοστης πολεοδομικής νομοθεσίας!
Αρχιτέκτονας: Το διάβασα και μάλιστα με μεγάλη προσοχή. Κοίταξε καλό θα είναι όταν ασχολούμαστε με θέματα Πολεοδομικής Νομοθεσίας, να μη ξεχνάμε ότι η Πολεοδομική Νομοθεσία, εκφράζει την Πολιτική επιλογή του Νομοθέτη. Είναι οι πολιτικές επιλογές του Νομοθέτη που καθορίζουν το περιεχόμενο και τη μορφή της Πολεοδομικής Νομοθεσίας. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, το σημαντικό στοιχείο, δεν μπορούμε να το αγνοούμε, γιατί αγνοούμε την πραγματικότητα, και όταν η κριτική δεν στηρίζεται στην πραγματικότητα χάνει το βασικό στοιχείο στήριξής της, και το μόνο που της απομένει σαν στήριγμα είναι να καταφύγει σε «φανταχτερούς» χαρακτηρισμούς, τύπου «Βαβέλ» και «Λερναία Ύδρα» για να κρύψει την «ατολμία» της. Η σημερινή Κυβέρνηση το φωνάζει από την πρώτη μέρα που ανέβηκε στην εξουσία, το είπε και ξεκάθαρα μέσω του πρώην Υπουργού Περιβάλλοντος. «Δεν επιτρέπετε», μας είπε ο Υπουργός, «να μη μπορούν οι «επενδυτές» να κάνουν τη δουλειά τους!!!!!!». Αποτέλεσμα αυτής της Πολιτικής θέσης είναι η σημερινή «αύξηση του παραγόμενου νομοθετικού έργου» γιατί σήμερα οι «επενδυτές» ζητάνε πλήρη και λεπτομερειακή νομοθετική κάλυψη, και το Υπουργείο που με υπερηφάνεια έχει ταχθεί στην υπηρεσία τους σπεύδει να τους ικανοποιήσει.
Και οι τρείς Πρόεδροι ζητούν «κωδικοποίηση» της Πολεοδομικής Νομοθεσίας. Αυτό όμως το «αίτημα» η ιστορία μας λέει ότι υποβάλλεται εδώ και σαράντα χρόνια, κάθε φορά από τους Συλλόγους των Μηχανικών και επί σαράντα χρόνια οι Κυβερνήσεις της χώρας μας, το τάζουν αλλά δεν το πραγματοποιούν. Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς γιατί;
Αν δούμε λίγο την πραγματική ιστορική διαδρομή της Πολεοδομικής Νομοθεσίας στη χώρα μας θα διαπιστώσουμε ότι ο λόγος που δεν έγινε και δεν πρόκειται ποτέ να γίνει, είναι, γιατί δεν είναι εξυπηρετικό στα οικονομικά συμφέροντα που διοικούν τον τόπο
Ο Νόμος για την μεταφορά του Συντελεστή Δόμησης της δεκαετίας του 90 ήταν ο Νόμος με τις περισσότερες τροποποιήσεις, με τις περισσότερες αποφάσεις Υπουργών, με τις περισσότερες ερμηνευτικές εγκυκλίους. Όλοι γνωρίζαμε τότε ότι τις οικοδομικές άδειες με μεταφορά Συντελεστή δόμησης, δεν μπορούσαν να τις καταθέσουν και να τις διεκπεραιώσουν στις Πολεοδομίες όλοι οι Μηχανικοί, τις κατέθεταν συγκεκριμένοι Μηχανικοί, ελεύθεροι επαγγελματίες, και τις ελέγχανε συγκεκριμένοι υπάλληλοι, όχι όλοι οι υπάλληλοι του τμήματος αδειών. Και ο λόγος δεν ήταν η έλλειψη της «κωδικοποίησης» του συγκεκριμένου Νόμου, τον γνωρίζαμε τότε οι περισσότεροι σε όλες του τις λεπτομέρειες. Ο λόγος ήταν ότι ο συγκεκριμένος Νόμος είχε κοπεί και ραφτεί για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα κατασκευαστικά συμφέροντα και μόνο αυτά. Η Λεωφόρος Κηφισίας είναι το λαμπρότερο παράδειγμα.
Η «πηγή του κακού» δεν είναι η «μη κωδικοποίηση» της Πολεοδομικής Νομοθεσίας. Η «πηγή του κακού» είναι η Προσαρμογή της Πολεοδομικής Νομοθεσίας στις «αγοραίες» απαιτήσεις των «επενδυτών».
Καλό θα είναι λοιπόν να σταματήσουμε να χαρακτηρίζουμε «Βαβέλ» και «Λερναία Ύδρα» την Πολεοδομική Νομοθεσία, και να μιλήσουμε για «Πολεοδομική Νομοθεσία αγοραίας στήριξης επενδυτικών συμφερόντων»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου